Sunday, September 28, 2014

გაკვეთილის  მთავარი თემალეონტი მროველის   -„მოქცევაი ქართლისაი“
წმინდა ნინოს როლი საქართველოს  პოლიტიკურ   და სასულიერო  ცხოვრებაში.
„მოქცევაი   ქართლისაი“-ისტორიული  და ლიტერატურული წყარო.
ინტეგრირებული საგნები,
მასწავლებლის /ების
სახელი, გვარი
 ქარტული ენა და ლიტერატურა
საქართველოს  ისტორია
ისტ -ი
სწავლების საფეხურისაბაზო  საფეხური.  IX   კლასი
მოსწავლეთა პროფილიკლასში არის  15 მოსწავლე.
არ არის  განსაკუთრებული  მიდგომების   საჭიროების  მქონე მოსწავლე.

გაკვეთილისმნიშვნელობა /აქტუალობა
ეს  გაკვეთილი ხელს  შ ეუწყობს   მოსწავლეებს  გაეცნონ   წმინდა  ნინოს  საერო  და სასულიერო  ცხოვრების   გზას. შეაფასებენ მის ღვაწლს  . შეძლებენ  სხვადასხვა  ეპოქის  ერთმანეთთან  დაკავშირებას.
მოსწავლეები  შეძლებენ  ნაწარმოების  ინტერპრეტაციას.მის  გააზრებას ლიტერატურულ-ისტორიულ კონტექსტში   .
ხელს  შეუწყობს  გააზრებულ კითხვის, კვლევითი უნარ- ჩვევების, კრიტიკული  აზროვნების   განვითარებას.
ისტ-ის  დაუფლებას.იმსჯელებენ  შესწავლილი  ნაწარმოების  ირგვლივ განახორციელებენ  სხვადასხვა  სახის  აქტივობას.
მოსწავლეები  შეძლებენ  გადმოგვცენ  თუ რა  არის  მეფე  მირიანის  დამსახურება  ქართველი  ერის წინაშე.
მიზნები და შედეგებისაგანმანათლებლო  ინფორმაციის  მიწოდება  წმინდა ნინოს   ღვაწლის  შესახებ.გაეცნობიან  მის   საერო  და  სასულიერო  ცხოვრებას.რა არის  მისი დამსახურებაა ქართველი ერის  წინაშე?
გაეცნობიან   IV  საუკუნის  საერო  და სასულიერო  მოღვაწეებს.
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულიმოთხოვნებ  /სტანდარტებ ეს გაკვეთილი  ხელს შეუწყობს  მოსწავლეებს  გაიხსენონ  და შეაჯამონ  ის  ინფორმაცია,რაც ამ თემის ირგვლივ  იციან.  ბავშვებში  აღვძრავ  ინტერესს  იმდროინდელი  საქართველოს   შესახებ.შედეგი  თვალსაჩინოა  ,თუ  მოსწავლე    აკავშირებს  მხატვრულ  ნაწარმოებს   ისტორიულ   კონტექსტთან   და  თანამედროვეობასთან.
წინასწარიცოდნაშესწავლილი  აქვთ  ანა კალანდაძის  ლექსი -„მოდიოდა  ნინო მთებით“
იციან   რა  მისიით მოდის  ნინო  საქართველოში?
იციან  საქართველოს  რომელი კუთხიდან  შემოვიდა  ნინო.
შესწავლილი  აქვთ  ისტორიაში  მირინ  მეფის  მეფობის პერიოდი.
გაკვეთილისმსვლელობა /საკლასო მენეჯმენტიკლასს  ვაცნობ  გაკვეთილის თემას და მიზანს. ვუტარებ  მინი ლექციას    თუ რატომ  უწოდებენ   საქართველოს  „ღვთისმშობლის  წილხვედრ“    ქვეყანას? წმინდა ნინოს  ღვაწლის  და მეფე მირიანის  ეპოქის  შესახებ.ვესაუბრები  ჯავახეთის  და ფარავნის  ტბის  შესახებ.ვუჩვენებ   პროექტორით  წმინდა  ნინოს, მირიანის ,ჯავახეთის და ფარავნის ტბის სურათებს.გავაანალიზებთ  ნაწარმოების  სათაურს.ვეხმარები  მოსწავლეებს  ძველი  ქართული    სიტყვების   გაგებაში. ვწერთ  დაფაზე  მათ  მნიშვნელობას .გამოვიყენებ  სტრატეგიას  :ვიცი, ვისწავლე და მინდა ვიცოდე.
მოსწავლეთა ცოდნის დონის  განსამტკიცებლად  დავსვავ    ფრონტალურ  კითხვებს  ნაწარმოების მიხედვით.  დავსვავ  კითხვებს  ქრისტიანულ  სარწმუნოებაზე და  კერპთაყვანის მცემლობაზე. ვიყენებ  ჯგუფური  მუშაობის  აქტივობას .კლასს  გავყოფ  2 ჯგუფად . ერთს  დავავალებ  სადისკუსიო  თემას - რატომ  მოიხსენიება  „ნინოს   ცხოვრებაში  “  ქართლი  „ ჩრდილოის  ქვეყნად“?, ხოლო მეორე  ჯგუფს  -რა  სიმბოლური  დატვირთვა აქვს  ნაწარმოებ ში   სიტყვებს:„ეკალი“,„ვარდის  ფურცელი“,  „სულნელი“.შემდეგ  გააკეთებენ  ამ  საკითხებზე  პრეზენტაციას.აქტივობა  ენობრივ  მასალაზე.რას ეწოდება  არქაიზმები? და რამდენი  ბრუნვა იყო ძველ ქართულში?

ვაჯამებ  გაკვეთილს .მოსწავლეებს  ვაფიქსირებინებ  საკუთარ   მოსაზრებებს გაკვეთილის  ირგვლივ.
ვინიშნავთ  საშინაო  დავალენას.მოსწავლეები  დაწერენ   თხზულებას  „წმინდა
  ნინო-ქართლის  განმანათლებელი.“

შეფასების საგანიდაპროცედურები                                                                                                                                       მოსწავლეთა წარმატებას  დავადგენ თუ მივაღწევ  გაკვეთილის  დაწყების  წინ  დასახულ  მიზნებს  და შედეგებს.შევაფასებ  გაკვეთილში ჩართულობასა  და    თანამშრომლობაში. გამოვიყენებ  როგორც   განმსაზღვრელ  ისე  განმავითარებელ  შეფასებას.წავახალისებ  განსაკუთრებული აზრის  ან   იდეის  ავტორს.  შევაფასებ   ჯგუფურ  მუშაობაში   წონასწარ  შექმნილი  რუბრიკის  მიხედვით.
სასწავლომასალა და ტექნიკური რესურსებინ.მაღლაკელიძის    ქართული ენა  და ლიტერატურის  სახელმძღვანელო.
ისტ-ის გამოყენება, წმინდა  ნინოს  ხატები,  ვაზის  ჯვარი, მეფე  მირიანის  სურათები,დაფა,ცარცი,კომპიუტერი ,პროექტორი,ქართული  ენის  განმარტებითი  ლექსიკონი.

No comments:

Post a Comment